1 oktober 2012

Kvällsrutin


Så här tänker jag mig min framtida kvällsrutin och med framtida menar jag inte bara under den här veckan utan helt enkelt tills vidare.

Klockan 21:30 börjar jag göra mig i ordning för att gå och lägga mig. Jag öppnar ett fönster i sovrummet för att få in lite frisk och kall luft. Under tiden som sovrummet vädras gör jag mig i ordning i badrummet. Jag går på toaletten, borstar tänderna och rengör ansiktet. Jag är intresserad av naturlig hudvård så rengöringen sker med ekologisk olivolja som jag lugnt masserar in i huden. Jag tar på mig sovkläder och lägger de använda kläderna i tvättkorgen eller hänger upp dem om de kan användas igen. Därefter lägger jag fram de kläder som jag tänker ha på mig under morgondagen för jag vet att det underlättar mina kommande morgonbestyr. Sen kollar jag att ytterdörren är låst och tar med mig en vattenflaska in i sovrummet. Jag stänger sovrumsfönstret, tar en bok eller tidning och hoppar i säng.

Visst låter det bra?!? Det är inte skrivet i sten och jag vet att det inte kommer att vara möjligt för mig att följa det här alla kvällar, men jag tycker att det är en bra plan. Har du någon kvällsrutin?


/Karin, godisfri dag 6 av 89

3 kommentarer:

  1. Låter väldigt klokt!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Låter vettigt o bra. Omhändertagande.

    SvaraRadera
  3. Det låter som en bra kvällsrutin. Jag håller också på med naturlig hudvård, använder mig mycket av honung.

    SvaraRadera