30 september 2012

En sömnig vecka

Puh, var tog den här dagen vägen? Det känns som om jag har slitit med tvätt och städning hela dagen och nu på kvällen var jag borta en sväng och poff, så var dagen borta. Hursomhelst har jag nu klarat av min femte dag utan godis, yay! De första dagarna gick jättelätt, men igår eftermiddag drabbades jag av ett rejält sug. Jag löste det galant genom att äta lite valnötter. Valnötter är väldigt bra att ha hemma tycker jag. De är goda, men inte lika goda som hasselnötter som jag lätt kan överäta.

När jag startade den här bloggen tänkte jag köra ett tema per månad, därav namnet. Men det sket sig... Istället kommer jag att ha veckoteman och alla kommer att gå på temat "kärlek till mig själv".

Nästa veckas tema blir sömn! Det är knappast någon nyhet att sömnen är viktig för viktminskning, men även för hälsan generellt. Jag har inga större sömnproblem, men jag har ett stort sömnbehov och det är sällan jag känner mig utsövd på morgonen (kanske sover jag dåligt - snarkning, etc?).

Under den kommande veckan ska jag ligga i sängen innan kl 22 på vardagarna. Jag kommer även jobba för att få en bättre sömn. Ni får gärna hänga på och blogga om era sovvanor.

Men nu är klockan på tok för mycket! Godnatt!

/Karin, godisfri dag 5 av 89

1 kommentar:

  1. Grattis till att du överlistade suget! Fem dagar är många dagar. Tack för dina tankar på min blogg.

    SvaraRadera