29 september 2012

Och så ska man säga ja

För ett par veckor sedan var jag på släktträff. Jag ville egentligen inte gå dit, men när jag väl var där så var det jättetrevligt.

Anledningen till att jag inte ville gå dit var min övervikt. Jag ville inte att min mammas släktingar skulle tänka "oj, vilken tjock dotter hon har" eller "oj, så fet hon har blivit". Det är inte första gången som jag ville avstå något på grund av min övervikt. Jag drabbas ständigt av dessa tankar när jag ska träffa någon som jag inte sett på ett par år.

Varför håller jag på så? Jag har inget att skämmas över. Jag är överviktig, men jag är ju så mycket mer än min vikt. Jag är en härlig och glad person och mår inte bättre av att isolera mig och undvika folk.

Så, även om jag skrev att det är viktigt att säga nej igår så tänker jag påpeka att det även är viktigt att säga ja. Låt inte de överflödiga kilona hålla dig borta från något.

/Karin, godisfri dag 4 av 89

1 kommentar:

  1. Så sant. Så klokt. Så viktigt. Gilla läget och vara stolt över sig själv är nummer ett. Resten kommer när det kommer.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera