6 oktober 2012

App-test

Natten till idag provade jag appen sleep alarm clock. Man anger inom vilket tidsintervall man vill kliva upp och lägger sedan telefonen ganska nära huvudkudden under lakanet. Sen känner den av rörelser och sätter igång alarmet när man inte är nere i djupsömn. Jag hann dock vakna innan alarmet, så den delen hann jag aldrig testa.

Som ni ser på bilden nedan så fick jag en varning för att det inte hade registrerats tillräckligt med rörelser. Det är möjligt att jag inte hade placerat telefonen helt bra, men jag tror inte att jag rör mig så mycket. Jag sover på rygg och ligger still hela natten, så har det alltid varit.

Jag tror inte att jag kommer att fortsätta använda den, jag har inte behov av det. Dessutom tycker jag inte om att ha en laddande iPhone liggandes vid huvudet hela natten (satte den dock i flygplansläge). Jag tycker att det bästa är att låta alla teknikprylar vara i ett annat rum och låta sovrummet bli en lugn och fridfull plats.

1 kommentar:

  1. Kloka tankar :) Jag har visserligen min iPhone på laddning i mitt sovrum, men i en låda bredvid sängen. Det finns 2 anledningar till det, dels har jag alarmet på så jag inte försover mig och dels lyssnar jag på ljudbok via den. Men i övrigt är det strömfritt i mitt sovrum :)

    SvaraRadera