2 november 2012

Tjockisträning

Igår tränade jag bodypump för första gången på vääääldigt länge. Ibland får jag ont i ryggen när jag går mycket, så jag behöver stärka min kropp.

Bodypump är ju väldigt fiffigt eftersom man kan välja sina vikter själv. Men så kommer de där övningarna utan vikter. Armhävningar. Sidoplanka. Och då blir det plötsligt orättvist. Jag vägde nog i snitt 25 kg mer än alla andra där inne. Även om jag gör armhävningarna på knäna så är det jättetungt! Jag vill gå på tjockisträning där vi inte överbelastar nåt!

Träningsvärk? Jodå, men det blir nog värre imorgon...

/Karin

2 kommentarer:

  1. Vilken bra start på helgen. starkt jobbat. Övningar med egna kroppsvikten är svårt.

    SvaraRadera
  2. Tjockisträning? Bra idé! Det borde gymmen lansera - skonsamma pass för tjockisar. Det finns ju gravidgympa! En av mina käpphästar är att alla behöver en grupp med likasinnade, där man kan identifiera sig!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera