3 november 2012

Förändringarnas tid

Jag känner att det pågår något inom mig. En förändring. Jag vill få mer ordning i mitt liv, jag vill rensa bort allt onödigt som jag har.

Min ätstörning har påverkat så mycket i mitt liv. Jag tog inte hand om varken mig själv eller mitt hem under många år. När jag kom hem med kassar fulla av chips och bröd så var det ofta så att jag inte ens orkade hänga upp jackan. Jag bara kastade den på golvet och skyndade mig in till soffan och började packa upp maten. Först när jag tryckte in chipsen i munnen kunde jag slappna av. Sen kräktes jag och gick och la mig typ. Och morgonen därpå vaknade jag upp med ångest och tankar som att "idag börjar jag mitt nya liv". Men det är inte lätt att börja om när man möts av ett soffbord med intorkad mat. Och en smutsig toalett. Och kläder liggandes på golvet.

Så att ha ordning betyder mycket för mig. Allt känns bättre när det är städat hemma. Men nu nöjer jag mig inte med ett städat yttre, nu vill jag städa inne i skåpen. Jag har alldeles för mycket skräp hemma. Utrensning, here I come.

/Karin

2 kommentarer:

  1. Härligt! Lite feng shui-tänk (eller vad det nu heter)?

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera
  2. Det låter som att du är fylld av energi och ork tycker jag-grattis!!!

    SvaraRadera