2 augusti 2012

Zumba i parken

Idag har jag zumbat för första gången i mitt liv. Utomhus!

Ett gym där jag bor anordnar Zumba i en park på sommaren. Jag gillar sånt! Det var jättemycket folk och i alla åldrar och storlekar. Inga speglar fanns det så man slapp fundera över hur man såg ut.

Dock så såg jag inte så bra så det var lite svårt att hänga med i stegen. Och gräsmattan (eller snarare grusmattan) var lite knölig. Men jag gillar musiken och det känns som väldigt bra träning för en otränad person som jag. Det blir mer Zumba för min del!

Men nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och äta en god bakelse. Det är ju Karin-dagen idag!

/Karin

2 kommentarer:

  1. Så roligt! Jag har aldrig testat riktigt zumba, men jag vill verkligen göra det (har det vägg-i-vägg med jobbet så det borde inte vara så svårt).

    Grattis på Karin-dagen!

    SvaraRadera
  2. Härligt! En kompis till mig är Zumba-fantast. Hon sa att hon var en typisk stel, blyg nordbo när hon började men rätt så snabbt blev hon "jäkel på att skaka rumpa".

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera