7 augusti 2012

Misslyckad?

Det här är inte första gången som jag försöker gå ner i vikt. Det är inte heller första gången som jag bloggar om det. Med alla dessa försök i bagaget skulle jag lätt kunna känna mig lite misslyckad, men det tänker jag inte göra.

Jag tror att alla kan lyckas, men det gäller att hitta rätt väg. Vissa hittar vägen lättare än andra.

Hur mycket man än skäms för sina misslyckade försök ska man aldrig ge upp. Det är alltid rätt att börja om. Alltid.

Men man kan inte köra vidare i samma spår. Om man gör så som man alltid gör kommer det att sluta på samma sätt som innan. Den här gången tänker jag inte göra upp några storslagna planer. Jag tänker ta det lugnt, skippa vågen och omfamna livet.

Vad kan du göra för att lyckas den här gången?

/Karin

5 kommentarer:

  1. Jag funderade på det jag också. Jag tror att för somliga av oss handlar det inte om att BLI smal utan att ständigt KÄMPA för att vara det. Det tar som aldrig slut och det handlar om att inse och acceptera det. Inte det minsta kul men jag tror att detta kan ha bidragit till att mina resultat aldrig blivit bestående. Dessutom är det inget nytt, att gå ner i vikt låter sig göras, det är att hålla vikten borta som är där den stora kampen sätter in. Vad tror du?

    SvaraRadera
  2. En vis man skrev en gång i min blogg; "Det finns inte ett misslyckande. Det finns en utmaning för nästa gång." =)
    Var sak har sin tid, när du känner att du hittar rätt väg för din viktnedgång så är du redo =)
    Ge inte upp! Tro på dig själv!

    SvaraRadera
  3. Det du skriver låter klokt. Man får aldrig ge upp utan prova nya vägar för att ta sig fram.

    SvaraRadera
  4. Vi viktkämpar ger aldrig upp! Det är ett evighetsprojekt, och man får göra det så roligt man kan helt enkelt.

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera