8 oktober 2012

Pissdag

Min sjuttiotusenstegsvecka har inte börjat bra.

Dagen inleddes med att jag sträckte mig i sätesmuskeln under morgonens tennisträning. Aj aj aj - inte bra när man ska gå en massa steg.

Nästa fadäs var att jag glömde min stegräknare hemma. SUCK! Veckans mål handlar ju om steg! Jag försökte ladda ner en stegräknarapp till telefonen men den funkade inte alls bra.

På eftermiddagen blev jag lite gnällig. Jag kände mig rastlös och hungrig och åt en knäckemacka, men den hjälpte inte alls. Jag ville bara hem, kasta mig på soffan och hetsäta. Chips, godis, vadsomhelst!

Men. Jag tog mig samman.
Nu sitter jag hemma i soffan. Har ätit middag. Ingen höjdarmat (tacos) men jag har ätit mycket så att jag är mätt. Inget godis och inget snacks. Jag skulle kunna ge mig ut på en promenad, men jag orkar inte. Jag ska titta på Project Runway, därefter Jonas Gardells nya serie Torka aldrig tårar utan handskar och sen blir det sängen. Imorgon är det en ny dag och den kan bli toppenbra. Jag har redan lagt fram stegräknaren :)

Dagens steg: 0 (tot: 0)

/Karin

3 kommentarer:

  1. Vilken otur, men morgondagen kan bara bli bättre. Bra gjort att du stod emot lusten att hetsäta, en stor seger. Morgondagen gör vi till en bra dag! :)

    SvaraRadera
  2. Aj, aj, aj. Vilken skitkass inledning på veckan. Men upp på hästen igen! Nöj dig med 6000 steg med start imorgon!

    Kram, Pernilla be

    SvaraRadera