22 oktober 2012

Maten

Jag äter all mat som jag gillar. Jag har inga förbud. Kycklinggryta med ris, ja tack! Spaghetti och köttfärssås, mums! Gulaschsoppa, smarr!

Men sedan snart en månad tillbaka äter jag inte godis. Inte chips. Undviker bakverk. Dessutom undviker jag bröd. Anledningen till detta är att jag inte kan hantera bröd. Om jag har det hemma blir det lätt så att jag äter macka istället för mat. Inte en macka. Inte två mackor. Många mackor. Jag hetsäter mackor.

Och vet ni vad jag har upptäckt? Min mage mår väldigt bra utan bröd och godis. I helgen åt jag en del bröd (jag tillåter mig att göra det när jag är med andra, för då hetsäter jag inte) och jag tyckte att magen påverkades direkt.

Mycket intressant, tycker jag! Kanske ska jag ta bort gluten helt. Eller kanske prova lchf. Vi får se!

2 kommentarer:

  1. Intressant. Jag kan inte heller hantera bröd.

    SvaraRadera
  2. Jag konstaterade samma sak tidigare, kan det inte räcka med attutesluta bröd? Eller vitt mjöl för det är väl det som är det största problemet.

    FB-gruppen är bra. :)

    SvaraRadera