21 oktober 2012

Behov

Det blev inget blogginlägg igår. Jag var för trött.

Men nu har återhämtningen börjat. Jag har haft en fantastiskt härlig söndag än så länge. Jag sov länge, låg kvar i sängen och läste ut en bra bok, åt frukost och tog därefter ett varmt och skönt bad. Jag ska tvätta lite, men i övrigt är det en dag helt utan måsten. Så skönt!

Jag har ett stort behov att vila just nu. Att bara vara. Att kunna sitta framför tv:n en hel dag och bara slappa utan att få dåligt samvete. Att sitta i tystnad i favoritfåtöljen och läsa en bok. Att titta ut genom fönstren och se hur träden ändrar färg.

Ibland är jag dålig på att känna efter vad jag har för behov. Jag tror att det är något som har hängt i från barndomen, jag är uppfostrad till att man inte känner efter så mycket. Man kör bara på. Mina ätstörningar har förmodligen varit ett sätt att döva en känsla eller ett behov.

Men nu börjar jag öppna upp och känna efter. Det känns bra.

Är du duktig på att känna efter vad du behöver och tillgodose dina behov?

/Karin

1 kommentar:

  1. Jag känner verkligen igen mig i att ha svårt för att lyssna på mina egna behov jag har också svårt för att identifiera mina egna känslor. allt blir lätt en enda grå gröt. kanske för att glädje och lycka var det tillåtna. men nu övar jag mig på att få känna alla känslor och lyssna på mina behov.

    SvaraRadera