13 augusti 2012

Hejdå vågen!

Det har blivit lite glest mellan inläggen här på bloggen, men det har berott på att jag har haft annat för mig.

Idag har jag ställt ner vågen i mitt källarförråd. Jag vägde mig den 1 augusti och då visade den 86,9 kg, vilket med min längd på 159 cm ger ett BMI = 34,4. Jag har inte vägt mig sedan dess  och jag tänker låta bli att göra det under ett års tid. Det kommer att bli jobbigt! Vågen har varit min kompanjon under många år och jag har alltid gjort en massa tabeller, planer och önskeprognoser.

Nu släpper jag sifferfixeringen och fokuserar på att må bra. Hittills har det gått väldigt bra, jag låter inte mat ta upp särskilt stor del av mina tankar. Motionen har det inte gått lika bra med. Det hänger ihop med att jag har haft fullt upp och gjort massa roliga saker på kvällarna. Men imorgon bitti är det jag som snörar på mig joggingskorna och promenerar till jobbet!

/Karin

2 kommentarer:

  1. Bra gjort. Att säga adjö till vågen skulle jag också må bra av. Godnatt!

    SvaraRadera
  2. Heja, heja!

    kram, pernilla be

    SvaraRadera