19 november 2012

Varför ska det vara så svårt?

Jag var så peppad för idag. Idag, en måndag såklart, skulle jag ta nya tag. Jag håller mig visserligen godisfri, men jag ville utöka det hälsosamma livet med matlåda, stegräknare, och förbestämda outfits (underlättar för psyket på morgonen :) ).

Men sen vet jag inte vad som hände. Timmarna gick och jag blev deppigare och deppigare. Bet ner alla naglar som jag sparat så länge. Kände mig rastlös. Olycklig. Ville äta godis. Tänkte "jag kan börja imorgon istället".

Kanske var det den eviga förkylningen som aldrig går över. Kanske var det jobbet som jag tycker är trist. Men jag måste lära mig att hantera sånt här! Utan Ben&Jerry-glass. Varför ska det vara så svårt?

/Karin

2 kommentarer:

  1. Håll bara fast vid inget godis och snacks! Det är ju det du lovat dig själv och har nu kommit så långt.

    Ont i halsen känner jag också av, nu när två galna veckor är över.. Hoppas du kryar på dig snart. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag tror att du behöver röra på dig mer, då minskar suget och man blir piggare. Promenader funkar alldeles utmärkt även när man känner sig krasslig. Motivationen går upp och ner – men du vet vad du mår bäst av.

    kram, pernilla be

    SvaraRadera