10 oktober 2012

Fortfarande segt, men med en ljusglimt

Jag känner att det är lite jobbigt just nu. Jag är fortfarande lite gnällig och vet inte riktigt hur jag ska återfå motivationen.

Men en rolig sak är att jag tycker att mina byxor har börjat hänga lite. Tog därför fram ett par jeans i en storlek mindre (42) och kollade om de gick på. Och de gjorde de! Visserligen fick jag anstränga mig rejält för att få ihop knappen och jag får en rejäl valk (tänk skogaholmslimpa) i midjan och det gör lite ont när jag sitter ner. Men ändå! Jag fick på dem!

Jag vet att man inte kan punktförbränna, men är det någon som har några tips för minskat magonfång?

/Karin

3 kommentarer:

  1. Vad härligt med byxorna! Det är ju för såna saker som vi kämpar. Jag hade också en trevlig upplevelse med ett par gamla, undanlagda byxor idag :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till byxorna. Hoppas tanken på att de snart kommer att sitta bättre kan motivera dig. Kämpa på. Du är stark.

    SvaraRadera
  3. Grattis! Få på sig byxor i en storlek mindre är verkligen häftigt! Träna plankan så blir musklerna under limpan åtminstone tajtare, då kanske byxorna känns bekvämare.

    kram, pernilla be

    SvaraRadera