24 augusti 2012

Aaaaaaaahhh

De dagar då jag inte tänker så mycket på mat mår jag jättebra.

Men sen kommer det tillfällen då mitt humör sjunker och livet känns piss. Jag vill se resultat nuuuuuuu! Ska jag prova nån extrem-diet ett par dagar? Morgonpromenera en timme trots att jag är dödstrött när jag vaknar? Jag äter min sista chokladkaka idag och påbörjar ett nytt, strikt dietliv imorgon!

Oftast händer detta när jag är HALT. HALT står för Hungry Angry Lonely Tired, eller hungrig arg ensam trött för er som föredrar svenska. Jag tror att de känslorna har orsakat hetsätningsattacker för många med ätstörningsproblem.

Och när det händer gäller det att andas. Andas in. Andas ut. In. Ut.
Och göra sånt som jag mår bra av.
Men det är svårt.

/Karin

2 kommentarer:

  1. Det är svårt, jättesvårt. Men, det gäller väl "bara" att kämpa, varenda gång.

    SvaraRadera
  2. Ja det är jättesvårt men att vara medveten om HALT är bra. Vi får försöka att göra det bästa av varje enskild dag.

    SvaraRadera